Retourneren en annuleren
Bij UNI Store mag je je bestelling binnen 14 dagen retourneren. Om een artikel retour te sturen, volg je onderstaande stappen.
1. Stuur een email of chat naar onze klantenservice waarin je vermeld dat je een artikel wilt retourneren. Vervolgens geef je ook direct het bestelnummer door. Deze is altijd te vinden in de bestelbevestiging van de aankoop en staat tevens ook op de factuur.
2. Onze klantenservice medewerker stuurt je vervolgens het juiste retouradres en eventueel bijbehorende retourformulier.
3. Je dient zelf voor een verzendlabel te zorgen. Deze kun je gemakkelijk bij iedere verzendpartij verkrijgen, zoals POSTNL, DHL, UPS, etc.
4. Wanneer het retour binnen is in ons magazijn, wordt het pakket gecontroleerd. Wanneer het retour voldoet aan onze voorwaarden, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening waarmee de aankoop is voldaan.
Er zijn een aantal voorwaarden waar een retour aan moet voldoen. Neem onderstaande voorwaarden goed door alvorens je het retour aanmeld.
– Het artikel dient onbeschadigd te zijn
– Het artikel mag geen gebruikssporen vertonen
– Het product dient in de originele staat teruggestuurd worden.
– Producten die al geopend en/of gebruikt zijn, kunnen niet teruggestuurd worden.
Twijfel je of het product voldoet aan de voorwaarden? Onze klantenservice neemt het graag nogmaals met je door.
Annuleren van een bestelling
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kan het voorkomen dat je het toch nog wilt annuleren. Het annuleren van een bestelling kan zolang hij nog niet in het verzendproces zit. Om een bestelling te annuleren dien je contact op te nemen met de klantenservice via de chat of de mail. Is de bestelling al verzonden? Dan kun je hem helaas niet meer annuleren.
Verkeerd product ontvangen?
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het zou dus onverhoopt kunnen gebeuren dat je een product besteld en verongeluk een ander product binnen krijgt. Wanneer dit gebeurd, kun je direct een mail sturen naar info@uni-store.nl. Wij zorgen er dan direct voor dat de fout hersteld wordt, en je alsnog het juiste product krijgt toegestuurd. Uiteraard zijn de kosten hiervan voor onze rekening.
Garantie
Op alle producten die verkocht worden op onze webshop zit een garantie. Deze wordt altijd duidelijk weergegeven bij het product. Staat er niks aangegeven bij een product? Dan werken wij standaard met een garantie van 1 jaar. Gaat het betreffende product bij normaal gebruik binnen de garantieperiode kapot? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@uni-store.nl en meldt het defect. Wij zullen je dan zo spoedig mogelijk te woord staan over de verdere garantieprocedure.
Jouw rechten voor het retouren van een artikel
Je hebt standaard een periode van 14 dagen na bestelling, zonder opgaaf van reden, recht op het retourneren van een artikel. Deze periode gaat in op de dag van ontvangst van het product. Het product kan enkel ongebruikt en in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening. Wij zorgen er voor dat het aankoop bedrag binnen 14 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde bestelling kosteloos op je rekening gestort wordt. Heb je geen terugbetaling van ons ontvangen binnen de gestelde termijn? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Heb je vragen over het retourneren en annuleren van een bestelling? Onze klantenservice is dagelijks bereikbaar. Stel je vraag en wij helpen je graag!